Sunt vremuri grele pentru visători.

joi, 7 aprilie 2011

Vând bani pe aer

Ce prost ești. Nu cred că ai înțeles vreodată cum să te speli pe mâini. Nu îngenunchezi. Nu împreunezi mâinile. Și nu închizi ochii. Hai să-ți spun eu cum stă treaba, dragul meu Luca. Mergi pe stradă, cu mâinile în buzunar și cu ochii deschiși. Vezi tot ce ai în jur. Lumină!!!! Sunt atâtea lucruri! Încetează să mai închizi ochii, Luca! Sunt prea mulți care o fac. S-ar putea, ca la un moment dat, să ne ciocnim. Să ne lovim, să dea mașinile peste noi. S-ar putea să murim de atâția ochi închiși.

Hai să-ți spun o întâmplare. Am cunoscut-o acum ceva vreme pe N. O tipă integră, docilă și bună (la suflet :D). Am vorbit puțin cu ea și la un moment dat, mi-a dispărut din față. „Și cam așa stau lucrurile la ... N.? Unde ești mă?”. Băi nene, așa de tare m-am intrigat, că am încercat toată ziua să fac rost de numărul ei de telefon. Am reușit într-un final și am sunat-o a doua zi. „N.? Bună, sunt tipa de ieri, pe care-ai lăsat-o cu vorbele-n gură. Nu mai contează asta. Ce faci? Ești bine?”. „Da, sunt bine, acasă.” Hmm ... sigur are părinți dubioși. „Ce zici, te fac la un suc?” După ce eschivează, îmi zice că nu vrea să se murdărească. „Și ce faci tu toată ziua?” o întreb. Îmi răspunde timid „Mă curăț de păcate.” „Care păcate?” o întreb. Îmi răspunde cu tremur și cam fără vlagă „Nu știu, dar știi, eu sunt credincioasă. Și îl iubesc pe Cel de sus și creația Lui - viața. Nu vreau să o murdăresc. Îmi pare rău!”. O întreb pentru ce-i pare rău și îmi răspunde că-i pare rău că nu poate ieși. „Chiar îți pare rău, sau o spui din curtoazie?” Știu că sunt insistentă (spirit de jurnalist de la Cancan :))). Nu-mi răspunde. Am încheiat cu aceeași cuartozie conversația și am rămas cu ochii-n Soare (pentru că Soare era în fața mea și mai avea puțin și adormea la catedră).

Buuun. Acum să analizăm situațiunea. Nu spun nimic despre N. Pentru că nu mi-a vorbit. Nu a dorit să-mpărtășească puternica ei credință, pe care o admir. Prin urmare, nu o judec sub nicio formă - poate că ce face ea este indubitabil bine. Dar stau și mă gândesc (mă mai îtreb singură din când în când :))), cum poate iubi N. viața și creația Celui Preamărit, dacă stă cu ochii închiși? Trebuie să Vedem, să Auzim, să Vorbim, să Cântăm și să Iubim. Trebuie să trăim. Folosești săpunul doar cu apa și nu singur. Și te speli iubind, iertând, trăind alături de El și, mai ales, împărtășind.

Și mai am ceva de spus ortodocșilor mei curați și veridici în concepții (din care fac și eu parte, că deh ... așa m-am născut). Scutiți-mă voi, cu bisericile voastre din „haur”, cu statul vostru în genunchi și jertfa voastră prin mătănii (care nu demonstrează nimic, cu atât mai mult în fața unui chip cioplit), scutiți-mă cu lumânările voastre care fac babele să leșine și copiii să plângă, cu practicile voastre care-o dau într-un ocultism undercover. Și mai scutiți-mă și cu voi, popilor, cu vocile voastre care mă sperie îngrozitor. Țin minte, când eram mică, aveam impresia că popa vrea să vină sfârșitul lumii și cânta despre asta, nu despre Dumnezeu. Incantații frăție, nu altceva. Ah și ... scutiți-mă cu atâtea icoane pupate - și vă mai întrebați cum de unii fac herpes fără să se pupe.

Așa că, Luca, prietenul meu, deschide ochii și privește. Privesc și eu cu tine. Și închide-i doar uneori, știi tu mai bine când.

Azi, vând bani pe aer. Cine cumpără?

9 comentarii:

  1. Am aer păstrat în pungi pe care muştele şi-au făcut siesta-n iarnă.
    Merge?

    RăspundețiȘtergere
  2. Mirific! Merge. Punga-i doar o carcasă și în plus, muștele sunt delicioase iarna.

    Cât vrei pe el?

    RăspundețiȘtergere
  3. Cam scump aerul tău. Dețin fix 5 lei în buzunar. Ajung?

    Vezi că eu vorbesc serios. Sunt curioasă cât valorează aerul pentru oameni. Azi te faci cu 5 lei. Ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  4. S-a făcut. În seara asta sunt în Cub.a. Dacă mă vezi, vii la mine și mă apostezi. :))

    P.S. Nu uita punga.
    P.S.S. Dacă nu, cu o altă zi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu nu ies. Eu mă izolez. Eu devin legumă.
    :))
    Când ne ciocnim întâmplător facem schimbu, să ai zilnic 5 lei la tine şi eu ţin punga

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu fă asta! Lagumele au un gust oribil! :))

    Am pus banii la păstrare. :D

    RăspundețiȘtergere