Sunt vremuri grele pentru visători.

miercuri, 27 octombrie 2010

The power of now

de Eckhart Tolle

Am menționat această carte într-o manieră destul de vagă, într-un post anterior. Așa cum am promis, am să dezvolt puțin subiectul, pentru că mi se pare destul de interesant.

”The power of now” - în traducere liberă - „Puterea cuvântului” este încă un ghid de dezvoltare spirituală al lui Eckhart Tolle. Este, probabil, opera de bază a sa, daturită conduitei de abordare. Inițial, subtitlul „Ghid de dezvoltare spirituală”, m-a dezinteresat total. Nimic nou sub stele, am citit destule porcării cu privire la această presupusă dezvoltare spirituală (aria de preocupare a mamei mele). Mi-am spus „Încă o carte menită doar și numai să se vândă pe bandă și să prostească masa.” și am închis-o. 


Ulterior, într-o minunată zi de vară, în timp ce devoram YouTube-ul, am dat de o tipă destul de (,) dezinvoltă, care a făcut o recenzie verbală de așa natură încât să mă determine să o frunzăresc: vezi aici.

Așadar, am început, încetul cu încetul, să o citesc și să o mistuiesc mai, mai, ca o termită. Mai întâi de toate, mi-a plăcut foarte mult ideea de gândire și exercițiile propuse. Întradevăr, frunzele copacului sunt mai verzi atunci când le privești folosind puterea cuvântului. De ce? Pentru că toată concentrarea ta, se focusează pe acel lucru, iar gândul tău este controlat, nu involuntar. Vrei să te uiți la copac și vrei să îl contemplezi. 

Ideea este că gândul în sine este controlat de un alter-ego. Astfel, involuntar ne vin idei, involuntar privim lucruri, involuntar dăm din picior, involuntar facem o groază de lucruri - în mod inconștient. Cartea ne propune suprimarea acestei inconștiențe, conștientizându-ne ființa. 

Aș spune atâtea și atâtea lucruri frumoase despre această carte! Dar mă abțin, doar pentru că rămâne la atituniea ta dacă o citești sau nu și mai ales, nu vreau să dezvălui esența. Eu pot doar să garantez pentru ea și nu în ultimu rând, să promit că parcurgerea ei nu este un timp pierdut. Cartea este un amalgan de idei și inspirație, o meditație prolefică oricui, zic eu. Nu spun mai multe, de teamă să nu stric sensul și contextul, totul este interpretabil, nu vreau să manipulez maniera de lecturare și abordare.

Ambianța trebuie să fie una liniștită, iar cartea trebuie citită printre rânduri, cu o concentrare cât mai mare. Pentru a dispune de puterea prezentului, trebuie să crezi în propriile forțe. Vei observa că la finalul cărții, te vei simți cu mult mai puternic și cu o mai mare încredere de sine.


Toate acestea fiind spuse, doresc celor interesați, o lecturare cât mai plăcută!
Să ne recitim cu bine!

În loc de P.S.: Acest post nu este o recenzie și nu trebuie luat ca atare.

Un comentariu: